Támop
3.1.4.
A
pályázatról
A kompetencia
alapú oktatás implementációja, egyenlő
hozzáférés biztosítása a Sombereki
Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú
Művészetoktatási Intézményben és
tagintézményeiben
TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0185
Az Európai Unió és az
Európai Szociális Alap
támogatásával, a Társadalmi
Megújulás Operatív Program (TÁMOP)
keretében iskolánk egy közoktatási projektben
vesz részt.
„A pályázat alapvető
célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz
szükséges, az egész életen át
tartó tanulás megalapozását
szolgáló képességek fejlesztése
és kompetencia alapú oktatás elterjesztése
a magyar közoktatási rendszerben, ami
hozzájárul a foglalkoztatási helyzet
javításához. Ennek érdekében a
pályázat a kompetencia alapú oktatás
módszertanának és eszközeinek
széleskörű elterjesztését célozza, a
pedagógusok
módszertani kultúrájának
korszerűsítését, a tanulók képességeinek és
kulcskompetenciáinak egyénre szabott
fejlesztését és
megerősítését, a rendszerben meglévő
szelektív hatások
mérséklésével, valamint az egyenlő
hozzáférés és esélyegyenlőség
szempontjainak érvényesítésével. A
pályázat további célja, hogy a
regionális operatív programok keretében
megvalósuló infrastrukturális
fejlesztéseket összekapcsolja a szükséges
szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel, annak
érdekében, hogy azok egymás hatásait
erősítve, komplex módon járuljanak hozzá az
oktatás minőségének javulásához.”
A nyertes pályázat alapvető
változásokat hoz intézményünkbe a
2009/2010-es tanévben és az azt követő öt
évben. Ez alatt az idő alatt alapvetően átalakul
iskolánk. A változás nem a tananyagot
érinti, hanem új oktatás- és
tanulásszervezési eljárások
bevezetését eredményezi, amelyek
hozzájárulnak az alkalmazóképes
tudás megszerzéséhez. Ennek
eredményeképpen tanulóink jobban
teljesíthetnek az országos méréseken,
felvételiken és általában jobban
megállhatják helyüket a
középiskolákban, az életben.
Az idei tanévben az 1-2. és az
5-6. osztályt érinti alapvetően a változás,
ám pozitív hatásait minden osztályunk
érzékelheti. Kiszélesedik kínálatunk
a tanórán kívüli tevékenységek
tekintetében.
A pályázat kötelezően
előírja a
szövegértés-szövegalkotás és a
matematika, illetve egy választott kompetencia területen a
kompetencia alapú programcsomag bevezetését, egy
műveltségterületen a műveltségterület
tantárgyi bontás nélküli
oktatását.
Egy témahét, egy három hetet meghaladó
projekt megszervezése, moduláris oktatási program
megtervezése, az infokommunikációs
technológiák alkalmazása, és a
tantárgytömbösített oktatás
bevezetése szintén kötelező elem. A sajátos
nevelési igényű és a hátrányos
helyzetű tanulóink minél sikeresebb
felzárkóztatása is kiemelt feladat. Egy más
intézmény által kifejlesztett,
kipróbált „jó gyakorlat”
adaptálására, és egy saját
innováció megvalósítására is
felkészülünk.
Az új feladatok sikeres
elvégzéséhez tantestületünk
pedagógiai és módszertani
továbbképzéseken szerzi meg ismereteit,
továbbá tanácsadók segítik szakszerű
munkájukat.
Feladataink
a következőképpen oszlanak meg:
SZÖVEGÉRTÉS-SZÖVEGALKOTÁS
(A-modul) kulcskompetencia területen a kompetencia
alapú oktatási programcsomag bevezetése – 1.
évfolyamon – Kohlné Engert Klára
MATEMATIKA (A-modul)
kulcskompetencia területen a kompetencia alapú
oktatási programcsomag bevezetése
2.évfolyamon – Lichtmesz Éva
ÉLETPÁLYA
ÉPÍTÉSE (B-modul)
6.osztályban:
Lichtmeszné Solt Erika
MŰVELTSÉGTERÜLET TANTÁRGYI
BONTÁS NÉLKÜLI OKTATÁSA
Természetismeret 5.
osztály
Lichtmeszné Solt Erika
TÉMAHÉT
Fogápolás:
Lichtmesz Éva
MODULÁRIS OKTATÁSI
PROGRAM MEGSZERVEZÉSE
Hoffmann
Ádámné
3 HETET MEGHALADÓ PROJEKT
Advent-karácsony:
Kohlné Engert Klára
TANTÁRGYTÖMBÖSÍTÉS
7-8. osztályban II.
félévben: matematika tantárgyból
Szauer Ádámné
|